11 June 2009

Isu Bodoh.....

Baru2 ni melalui seorang rakan memaklumkan, ada org yang tak nak join gathering dan mempertikaikan beberapa isu berkaitan safety katanya.



1. Bank-in Payment

Ada yang mempertikai keselamatan no akaun n ada yang risau ditipu.
Kami nak perjelaskan bahawa nombor akaun yang diberikan adalah nombor akaun ZamZamIPH. Oleh itu, tidak mungkin penipuan akan berlaku kerana nombor akaun dan nama Zam yang tercatat dalam sms yang korang terima.
Setiap pembayaran yang diterima, 1 pass masuk ke lost world of tambun akan dikirimkan melalui email. Setiap pass mempunyai ID dan nombor siri yang berlainan bagi mengelakkan penipuan. Setiap nombor siri, ID, email dan nombor telefon direkodkan.

Sekiranya korang bermasalah untuk bank-in payment, pembayaran turut boleh dibuat secara tunai. Korang boleh la contact number2 yang diberi dalam blog ni untuk menyerahkan bayaran secara by-hand. 1 pass masuk juga akan diberikan setelah pembayaran diterima.

2. Checking oleh Jabatan Agama Islam
(Satu isu yang aku pelik sangat)
Aku tak faham macam mana isu ni boleh timbul. Sekiranya Jabatan Agama Islam membuat pemeriksaan, kami tiada sebarang masalah kerana kami menganjurkan perjumpaan dan bukannya Sex Party.
Ramai yang mempertikai lokasi gathering di tempat terbuka dan mempersoal mengapa tidak diadakan di dalam dewan yang tertutup.
Cuba difikirkan risiko untuk di checking oleh pihak berkuasa jika mengadakan aktiviti MSM di tempat terbuka dan tertutup.
Mungkin kalau Jabatan Agama pergi pun sebab nak tangkap perempuan melayu berbikini atau lelaki melayu berspender di khalayak ramai. Well...bukan kami yang tetapkan peraturan pakaian huhuhu kami takde tetapkan dress code atau tema tertentu pun untuk gathering ni. Semua nya bebas untuk menjadi diri masing2.
Tapi pernah ke korang dengan Jabatan Agama buat operasi macam tu di taman2 tema ?

Musuh dalam selimut selalu membunuh komuniti. Jatuhnya sesebuah empayar agung dunia 1 masa dulu adalah disebabkan orang dalam. Kami rasa sudah sampai masa MSM khususnya di Perak membuka minda dan cuba keluar dari kepompong pemikiran sempit yang ntah apa2.

Kami tidak mencari untung melalui penganjuran program ini. Niat kami hanya untuk membentuk 1 komuniti MSM khususnya di Perak yang saling menghormati antara satu sama lain dan memberi lebih peluang kepada MSM untuk beraktiviti sosial sesama ahli komuniti selain daripada sex.....

Kami memohon maaf sekiranya ada ketidakpuashatian. Kami bersedia untuk bersemuka untuk memperjelaskan isu2 berkaitan. Hubungi kami dan kami akan jumpa anda untuk menyelesaikan segala isu dan persoalan.....

Noted : Jangan la kita jadi bodoh, menunjukkan kebodohan kita.....

No comments: