06 July 2009

Kemuncak Nyer....

Tarikh 04 Julai 2009 tiba...
Lost World Of Tambun, Ipoh menjadi tempat pertemuan. Setelah perancangan selama lebih kurang sebulan lebih, Gathering MsM Perak menjadi kenyataan.

Jam 9am, comitee MsM Perak dah terpacak di Lost world Of Tambun untuk meneruskan apa yang telah dirancang. Dengan bantuan rakan2 yang datang awal, persiapan akhir di meja pendaftaran dan di Kepura Cave berjalan lancar.Seperti yang dirancang, jam 10am meja pendaftaran mula sibuk dengan peserta2 gathering mendaftarkan diri. Setiap peserta diberi tag masuk ke Lost world Of Tambun, sebotol air mineral, tag nama, riben merah, dan kupon lucky draw.

Selepas pendaftaran, peserta dibawa masuk ke Kepura Cave, kawasan yang diberikan oleh pihak Lost world Of Tambun untuk aktiviti gathering ini. Majlis bermula lewat daripada yang dijangka kerana ada beberapa masalah teknikal.

En Hishan Hussein, Chairman PT foundation, Mr Raymond Tai, Acting Executive Director & Program Director, PT Foundation, Mr Jeremy Kwan, In-House Programme Manager, PT Foundation, Mr Chris Ng, Volunteer dari Malaysia Aids Council n Mr Daniel dari Buddies Of Ipoh merupakan jemputan khas pada majlis tersebut. Lebih kurang 40 orang hadir pada program kali ini.

Majlis di Kepura Cave dimulakan dengan sesi Ice Breaking yang dikendalikan oleh Mr Chris. Semua peserta diminta membuat bulatan dan beraksi seperti patung. Peserta2 kelihatan agak kekok kerana masih malu2 sebab belum betol2 kenal antara satu sama lain.


Setelah itu, MC Adam dari Lost world Of Tambun memulakan acara dengan mempersilakan wakil MsM Perak untuk menyampaikan ucapan. Ucapan yang ringkas kerana wakil MsM Perak sangat2 gementar waktu itu. Antara ucapannya, Zamzam mengucapkan terima kasih kepada semua yang hadir dan berharap aktiviti MsM Perak akan berkekalan. Zamzam juga berharap agar program seperti ini dapat membuka minda dan mengajak MsM di Perak untuk keluar dari kepompong dan tempurung yang menghalang MsM di Perak untuk menerima perubahan.

Majlis diteruskan dengan sesi HIV/AIDS awareness yang dikendalikan oleh PT Foundation. Mr Raymond Tai memberi penerangan berkaitan PT Foundation dan senario HIV/AIDS semasa. Kemudian En. Hisham, Chairman PT foundation mengambil alih dengan berkongsi, teknik2 terbaik untuk safer sex.

Ruang juga diberikan kepada Mr Chris untuk menerangkan peranan Malaysia AIDS Council dan Mr Daniel menerangkan peranan Buddies Of Ipoh.

Cenderahati telah disampaikan oleh Zamzam pada semua jemputan khas termasuk En. Faris, wakil dari Lost World Of Tambun.


Kek sumbangan Zaidi dari Secret Recipe telah dipotong sebagai simbolik pelancaran MsM Perak. Semua committee MsM Perak dan tetamu jemputan dipersilakan untuk sama2 memotong kek tersebut. Semua peserta turut diberikan goodies beg istmewa bersama-sama dengan voucher daripada McDonalds.

Selesai acara di dalam Kepura Cave, semua peserta bergerak ke Hut 10 yang telah dikhaskan untuk MsM Perak untuk menikmati makan tengahari. Menu yang dipilih adalah nasi tomato, ayam masak merah, acar rampai, air mineral dan ais krim.

Selepas lunch, semua peserta diminta salin ke pakaian mandi games treasure hunt akan diadakan. Pada ketika ini, wakil dari PTF, MAC dan Buddies Of Ipoh terpaksa beredar kerana komitmen kerja yang lain. Namun begitu keseronokan tetap diteruskan.

Slot lucky draw diadakan sebelum game bermula. Hadiah telah disediakan untuk semua peserta yang hadir. Tidak ada seorang peserta yang pulang dengan tangan kosong tanpa mendapat hadiah lucky draw. Terima kasih kepada semua sponsor hadiah lucky draw.

Setelah semua peserta dibahagikan kepada 6 kumpulan, acara
treasure hunt bermula. Setiap kumpulan perlu mengambil gambar ahli kumpulan bersama-sama dengan clue yang diberikan. Macam2 aksi lucu dapat disaksikan. Masing2 betul2 all out untuk menang memandangkan hadiah tempat pertama amat lumayan iaitu hamper besar, voucher Petronas bernilai RM50 dan voucher The Chicken Rice Shop.


Acara game berlangsung dalam masa 1 jam. Selepas itu, hamper2 telah disampaikan kepada pemenang. Tahniah kepada Kumpulan Shah Taiping, Fiq Penang n Jack Chemor, walaupun bertiga, mereka tetap hebat memenangi acara game treasure hunt.


Kami Commitee MsM Perak Gathering pecah perut gelak dengan aksi2 peserta2 dalam treasure hunt.
Gambar2 yang diambil tu boleh la disimpan sebagai kenangan.

Dengan berakhirnya game, maka berakhirlah acara rasmi MsM Perak Gathering. Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang hadir.

Acara bebas diteruskan dengan mandi beramai2 huhuhu paling seronok biler mak2 hayam naik kapal lanun terbang, memang kecoh, memang happening huhuhu
Kemudian kami berendam pula di Hot Spring sebagai penutup. Memang meriah kalau molot2 celupar dapat berkumpul.

Kami memohon ampun dan maaf sekiranya ada yang tidak berpuashati dan terguris perasaan sepanjang program berlangsung. Kami telah cuba untuk melaksanakan yang terbaik.
Semoga kita berjumpa lagi di event yang seterusnya.

No comments: