30 August 2009

BBQ NITE

15.08.2009 (Sabtu)

Jam 7pm, kebanyakan peserta sudah sedia untuk BBQ Nite di belakang banglo. Zamzuri dari MAC turut serta malam tu. Menu BBQ NIte yang disiapkan oleh Raz sedia untuk dibakar. Menu malam tu adalah Ayam Percik, Kentang Jaket, Sosej dan Nasi Goreng Cina (order kat katering). Apek n Nick antara yang paling awal turun dan volunteer untuk bakar ayam (korang memang best).

Semua yang join BBQ nite diminta memakai baju yang ada hood atau sekurang-kurangnya pakai penutup kepala. Rasionalnya, aktiviti BBQ diadakan pada waktu malam dan hujan pula ketika itu di Cameron Highlands. So dengan adanya hood di atas kepala, kurang lah ckit kesejukan dan kepala tidak kene hujan apabila keluar dan masuk ke banglo.

Ucapan aluan turut disampaikan oleh Presiden MsM Perak. Dalam ucapannya, Zam mengucapkan terima kasih kepada semua yang join event outing Cameron Highlands MsM Perak. Zam juga memaklumkan aktiviti2 MsM Perak yang telah dirancang khususnya Program Amal MsM Perak. Peserta juga dipersilakan untuk membuat sumbangan kepada program tersebut melalui tabung yang disediakan.

Aktiviti BBQ NITE di tempat BBQ dihentikan seketika untuk Game Bang. Semua peserta diminta masuk ke dalam banglo untuk Game Bang yang dirancang. Daus Kecik (Tokey Games) menerangkan games pada malam tu adalah Human Knot. Semua peserta dibahagi kepada 4 kumpulan. Dengan arahan yang diberikan peserta akan memagang tangan orang lain dalam kumpulan yang sama secara bersilang. Selepas itu, semua kumpulan perlu meleraikan sambungan tangan menjadi 1 bulatan yang penuh. Yang paling bestnya, kumpulan yang dah habis, kene sebut SANTEK huhuhu. Macam2 aksi n gelagat la. Pastinya boleh buat tersenyum sorang2 bila ingat game ni.

Kemudian 1 lagi game diadakan iaitu Thruth Or Dare. Game yang telah diubahsuai oleh Daus Kecik dan Lie. Part dare agak menyeronokkan, cuma part thruth tu, soalan2 nya kurang menyentap huhuhu apa2 pun semua peserta join dengan sporting sekali. Pastinya tak akan lupa Syah posing diva bottom, Husin carot mak hayam, Pgee n his bulge (erk did i just type bulge?)

Satu lagi slot yang tetap dan mantap MsM Perak ialah sesi pookie2. semua peserta diminta berkumpul semula di BBQ place untuk sesi pookie2. Sementara menunggu semuanya berkumpul, 1 pertemuan telah diadakan di ruang makan antara Zamzuri, wakil dari MAC dan Committee MsM Perak. Pelbagai input diberikan oleh Zamzuri untuk memantapkan lagi aktiviti MsM Perak. So kawan2 semua, just get ready k. Lepas raya nanti program lebih mantap akan diadakan dengan kerjasama Majlis AIDS Malaysia.

Papa Syah (Admin G4M Malay Club) ngan Mr. Presiden (Pic Atas)
Presiden n Vice Presiden Adik Beradik (Pic Bawah)

Kita stop kejap untuk sesi pookie2 dalam next posting (panjang tu)

No comments: